SMM en blog om social media marketing    
  Social Media Marketing      
Overvågning af sociale medier

Fullrate gør det, Danske Bank gør det og Telenor gør det, overvåger Facebook for at finde ud af hvad folk siger om dem. Det er en helt naturlig reaktion fra disse virksomheders side og formålet kan bl.a. være reputation management, support og meget andet. I mindre skala kan du også iværksætte en overvågning af sociale medier så du kan se hvad folk siger om dig og dine produkter, læs mere her.

Din favorit social media artikel 2010
Sociale medier og markedsføring har gennemgået en stor udvikling i 2010 og jeg har forsøgt at samle en række af de bedste artikler her. Der er selvfølgelig et par artikler fra smm.dk men også en række andre artikler og links til blogs som har bidraget til at berige os alle i 2010.
NQ: Involvering med sociale medier
NQ: Involvering med sociale medier af Jacob Bøtter, er henvendt til ledere i større virksomheder og bogen er en udfordring til ledelsen, som får 55 konkrete forslag til hvordan de med sociale medier kan involvere alle de mennesker som udgør virksomhedens berøringsflade på nye måder. Involvering med sociale medier udgør en vægtstang som kan gøre virksomhedens udvikling bedre i alle led af organisationen.
 
Sociale medier
Sociale medier handler om mennesker. Sociale medier giver mulighed for personlig kommunikation online og sociale medier gør det muligt for alle at dele deres liv med resten af verden. Sociale medier er en del af vores hverdag og denne artikel giver et overblik over hvad sociale medier er. 
Twitter - himmel eller helvede
Twitter er vanedannende, Twitter slører dømmekraften og Twitter kan føre til Stress. Twitter er også en forbandet god måde at holde sig ajour omkring personer og emner, Twitter giver trafik til bloggen og Twitter er et venligt og hjælpsomt sted at være.
Social Media Strategi
Hvad vil du på sociale medier? Hvem skal lave arbejdet? Hvordan måler du resultaterne? Læs gode bud på svar og lær hvordan du laver en social media strategi.
Facebook geolocation - giver det mening?
Facebook har netop annonceret at de nu har udviklet et api så Facebook apps kan benytte geo location (GPS). Det giver udvidede muligheder for at annoncere, bedre målretning af annoncer men giver det også mening?
Groundswell og social media strategi
Det handler om mennesker. Groundswell er dig og mig, bloggere, læsere, kommentatorer og alle os som har en mening og giver udtryk for den. Som virksomhed med interesse i markedsføring skal du have et mål, du skal have et klart defineret formål med at være tilstede på sociale medier og du skal være klar over at det også har konsekvenser.
Led ikke efter Chuck Norris...
På sociale medier er alle Chuck Norris, så skal du have gode relationer på sociale medier er det nok bedst at være flink og ikke presse for meget på...
 
Markedsføring på sociale medier giver ikke mening, deltagerne er ikke købere og sælgere, deltagerne er mennesker som opbygger relationer som bygger på f.eks. arbejde, interesse. sport, hobby eller familie.
Twitter taknemmelighed og promovering
Hvornår skal man udtrykke sin taknemmelighed på Twitter og hvordan gøres det bedst? Jeg har forsøgt med forskellige "strategier" men er stadig i syv sind angående dette emne. Jeg vil jo gerne udtrykke min taknemmelighed og glæde over at være blevet retweetet, at en blogpost er blevet tweetet, o.s.v.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 Næste side »
Bookmark and Share
Subscribe
SMM Facebook Page SMM på Twitter SMM på Linkedin SMM på Stumbleupon
SMM Blog Peter Ulstrup Hansen+ Antropolog, SEO og SMM konsulent, ROI orienteret, underviser på CBS, Reputation management konsulent.