SMM en blog om social media marketing    
  Social Media Marketing      
The Social Media Marketing Book
The Social Media Marketing Book af Dan Zarella
 
Både bogens titel og de rosende ord fra Guy Kawasaki, Chris Brogan og Brian Solis lægger op til at her har vi bogen om social media marketing. Desværre må det konstateres at bogen er rigtig god som en introduktion til smm, men ikke bidrager væsentligt til hvordan social media marketing kan udføres i praksis.
 
The Social Media Marketing Book gennemgår forskellige typer sociale medier og de mest udbredte websteder indenfor hver type:
 

Typer af sociale medier

  • Blogging
  • Twitter og microblogging
  • Social networking, f.eks. Facbook, LinkedIn og MySpace
  • Media Sharing, som YouTube og Flickr
  • Social news og bookmarking, f.eks. Digg og StumbleUpon
  • Rating Services som Yelp
  • Forums
  • Vitual worlds, speicelt Second Life
Selvom Dan Zarella forsøger at holde fokus på hvordan disse medier kan bruges i markedsføringen, synes jeg ikke at det er lykkedes. Dan Zarella kalder sig selv for "Social Media and Marketing Scientist" og i den sammenhæng må The Social Media Marketing Book nærmest betegnes som en børnebog.
 
Bogens sidste to afsnit, Strategy, Tactics, and Practice og Measurement, hæver niveauet og her findes gode tips til hvilke programmer man med fordel kan bruge i monitoreringen af sociale medier og Dan Zarella holder også fast i at social media marketing, som andre former for marketing, bør måles på ROI.
 
Som begynderbog er The Social Media Marketing Book fin, men forvent ikke at få serveret guldkorn til den praktiske udførelse af markedsføring på sociale medier.
 
 
Andre boganmeldelser på SMM:
 
Trust Agents af Chris Brogan og Julien Smith
Twitterville af Shel Israel
Bookmark and Share
Subscribe
SMM Facebook Page SMM på Twitter SMM på Linkedin SMM på Stumbleupon
SMM Blog Peter Ulstrup Hansen+ Antropolog, SEO og SMM konsulent, ROI orienteret, underviser på CBS, Reputation management konsulent.