SMM en blog om social media marketing    
  Social Media Marketing      
Optimize af Lee Odden
Lee Odden ser holistisk på online marketing og kun ved at integrere SEO, sociale medier og content marketing, får du det fulde udbytte af markedsføring på internettet.
B2B markedsføring i sociale medier
Denne post er på en og samme tid en anmeldelse af Bogen “ Social Marketing to the Business Customer” som har været en kæmpe øjenåbner, og en viderebringelse af nogle af bogens mange gode pointer. De fleste andre bøger og blogposts jeg har læst, nævner social b2b markedsføring som en mulighed, men går ikke i dybden på nær samme måde som Gillin og Schwartzman gør. Bogen anbefales på det kraftigste, også selvom de gennemgåede eksempler omhandler store firmaer hvor der kan afsættes et par mand eller mere til udelukkende at håndtere sociale medier.
NQ: Involvering med sociale medier
NQ: Involvering med sociale medier af Jacob Bøtter, er henvendt til ledere i større virksomheder og bogen er en udfordring til ledelsen, som får 55 konkrete forslag til hvordan de med sociale medier kan involvere alle de mennesker som udgør virksomhedens berøringsflade på nye måder. Involvering med sociale medier udgør en vægtstang som kan gøre virksomhedens udvikling bedre i alle led af organisationen.
 
Six Pixels of Separation af Mitch Joel
Titlen Six Pixels of Separation er Mitch Joel "digitale oversættelse" af den antagelse at man højst kommer 6 led ud før man møder nogen som kender eller har hørt om en selv. Altså, blandt dine venner, deres venner, etc. ud i 6. led vil der med garanti være en som har hørt om dig eller kender dig. Sådan er det også på sociale medier.
Boganmeldelser på SMM
Bøger er i min verden en god måde at lære mere, selvom en bog om sociale meder, der er mere end 1 år gammel, ikke medtager alle nye features og ændringer i de sociale medier, så er bøger om strategi, e-handel, optimering, analyse, o.s.v. værdifulde fordi de giver et meget dybere indblik end en blogpost kan gøre.
Socialnomics af Erik Qualman
Mund til mund metoden online giver mulighed for at se hvad venner synes om, køber og anmelder, hvilket giver helt andre marketing mønstre end vi er vant til.
Guerrilla Social Media Marketing
Guerrilla Social Media Marketing er netop kommet på gaden og bogen kan anbefales til alle som er parate til at arbejde målrettet med både metoder og teknologier, på nye alternative metoder. Bogen giver 100+ våben til at øge din indlydelse online, til at tiltrække dig opmærksomhed og til at skabe profit.
Social Media Metrics
Social Media Metrics får karakteren 10 ud af 10, det er simpelthen en uundværlig bog når der skal måles på sociale medier og hele tiden holdes målene for øje: Større indtjening, lavere udgifter eller øget kundetilfredshed. Bogen bugner af eksempler og links til websites og værktøj. En bog man bliver meget meget klog af.
Groundswell og social media strategi
Det handler om mennesker. Groundswell er dig og mig, bloggere, læsere, kommentatorer og alle os som har en mening og giver udtryk for den. Som virksomhed med interesse i markedsføring skal du have et mål, du skal have et klart defineret formål med at være tilstede på sociale medier og du skal være klar over at det også har konsekvenser.
The Social Media Marketing Book
Både bogens titel og de rosende ord fra Guy Kawasaki, Chris Brogan og Brian Solis lægger op til at her har vi bogen om social media marketing. Desværre må det konstateres at bogen er rigtig god som en introduktion til smm, men ikke bidrager væsentligt til hvordan social media marketing kan udføres i praksis.

1 | 2 Næste side »
Bookmark and Share
Subscribe
SMM Facebook Page SMM på Twitter SMM på Linkedin SMM på Stumbleupon
SMM Blog Peter Ulstrup Hansen+ Antropolog, SEO og SMM konsulent, ROI orienteret, underviser på CBS, Reputation management konsulent.