SMM en blog om social media marketing    
  Social Media Marketing      
Online markedsføring 2011

10 forudsigelser for online markedsføring 2011

 
Online markedsføring 2011: Smartphones, kvalitet og lokation er de overordnede temaer for 2011 som jeg ser det. Lokation vil få større udbredelse i takt med at flere og flere får smartphones, kvalitet i både tekst og kontekst vil blive endnu vigtigere og analyse og konverteringsoptimering vil sammen med reputation management blive mere udbredt, ikke mindst fordi fordelene ved optimering er så åbenlyse. For rigtig mange webshops, blogs og websites vil indsatsen i starten også være meget givtig i forhold til indsatsen, der er tale om såkaldte lavthængende frugter.
 
Twitter søgning Danmark
Wow, har nu siddet og leget med ReSearch.ly en halv times tid og er totalt solgt, eneste hurdle er at den koster $99 pr. måned (7 dages gratis trial). Jeg har ventet og ventet på at Twitter skulle gøre det muligt at lave lokale søgninger i Danmark, og her er de.
Twitter er ikke en markedsføringskanal
Twitter bruges i stigende grad til direkte at markedsføre alt fra produkter til brands, det sker gennem tweets og desværre også retweets af marketingbudskaber, som ikke hører hjemme på Twitter hvis du spørger mig.
NQ: Involvering med sociale medier
NQ: Involvering med sociale medier af Jacob Bøtter, er henvendt til ledere i større virksomheder og bogen er en udfordring til ledelsen, som får 55 konkrete forslag til hvordan de med sociale medier kan involvere alle de mennesker som udgør virksomhedens berøringsflade på nye måder. Involvering med sociale medier udgør en vægtstang som kan gøre virksomhedens udvikling bedre i alle led af organisationen.
 
Markedsføring i sociale medier
Markedsføring i sociale medier kan bedst betegnes som "ikke-markedsføring". Det handler om at opbygge tillid, tryghed og respekt og det kan, ganske som i det virkelige liv, kun lade sig gøre hvis man opfører sig ordentligt.
Six Pixels of Separation af Mitch Joel
Titlen Six Pixels of Separation er Mitch Joel "digitale oversættelse" af den antagelse at man højst kommer 6 led ud før man møder nogen som kender eller har hørt om en selv. Altså, blandt dine venner, deres venner, etc. ud i 6. led vil der med garanti være en som har hørt om dig eller kender dig. Sådan er det også på sociale medier.
Sociale medier
Sociale medier handler om mennesker. Sociale medier giver mulighed for personlig kommunikation online og sociale medier gør det muligt for alle at dele deres liv med resten af verden. Sociale medier er en del af vores hverdag og denne artikel giver et overblik over hvad sociale medier er. 
Boganmeldelser på SMM
Bøger er i min verden en god måde at lære mere, selvom en bog om sociale meder, der er mere end 1 år gammel, ikke medtager alle nye features og ændringer i de sociale medier, så er bøger om strategi, e-handel, optimering, analyse, o.s.v. værdifulde fordi de giver et meget dybere indblik end en blogpost kan gøre.
Socialnomics af Erik Qualman
Mund til mund metoden online giver mulighed for at se hvad venner synes om, køber og anmelder, hvilket giver helt andre marketing mønstre end vi er vant til.
Muligheder for markedsføring på Facebook
Det eneste det kræver at lave markedsføring på Facebook er engagement, ærlighed og personlighed. Første skridt er altid at lave en målsætning hvor også tidsforbrug indgår, sådan at målsætningen ikke bare er mulig men også realistisk. I første omgang kan du dog nøjes med at læse om mulighederne for markedsføring på Facebook.

« Forrige side 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 Næste side »
Bookmark and Share
Subscribe
SMM Facebook Page SMM på Twitter SMM på Linkedin SMM på Stumbleupon
SMM Blog Peter Ulstrup Hansen+ Antropolog, SEO og SMM konsulent, ROI orienteret, underviser på CBS, Reputation management konsulent.