SMM en blog om social media marketing    
  Social Media Marketing      
Online markedsføring 2012

Online Markedsføring 2012

Med udgangspunkt i mine forudsigelser for online markedsføring 2011, kommer her nogle bud på hvor vi bevæger os hen i 2012.
Google +1 og Google SERPs

Jeg tror at Google +1 bliver en meget vigtig brik i online markedsføring. Kombinationen af verdens største søgemaskine og så en "social share" funktion kan på Googles resultatsider (SERPs) som både er lokaliserede og individualiserede, blive en meget vigtig faktor.

Hvornår bliver en bekendt en ven?
Den afgørende faktor er oftest tid og tid er noget de fleste mennesker mangler. Man siger at tid er penge, men tid er faktisk mere end penge, tid er engagement, tid er følelser og kærlighed, tid er hvad man giver til dem man holder af.
SMM Video 1

Der er i nat sket en masse spændende ting på SMM og også for mig personligt tjek det ud i denne lille video, som er den første i række videoer om markedsføring i sociale medier og digital tilstedeværelse.

HootSuite Pro
TweetDeck har været mit foretrukne værktøj til håndtering af mine konti på sociale medier, det er det ikke længere. HootSuite Pro til $5.99 pr. måned er suveren når det handler om at håndtere en profil på tværs af sociale medier. Mit HootSuite Dashboard dækker LinkedIn, Twitter, SMM Blog, SMM Facebook Page og diverse søgninger på trends indenfor digital marketing.
B2B markedsføring i sociale medier
Denne post er på en og samme tid en anmeldelse af Bogen “ Social Marketing to the Business Customer” som har været en kæmpe øjenåbner, og en viderebringelse af nogle af bogens mange gode pointer. De fleste andre bøger og blogposts jeg har læst, nævner social b2b markedsføring som en mulighed, men går ikke i dybden på nær samme måde som Gillin og Schwartzman gør. Bogen anbefales på det kraftigste, også selvom de gennemgåede eksempler omhandler store firmaer hvor der kan afsættes et par mand eller mere til udelukkende at håndtere sociale medier.
SMM Q & A #1
Jeg fik forleden en mail fra en studerende som havde nogle gode spørgsmål som jeg gerne ville svare på. Da jeg læste svarene igennem slog det mig at en Q & A om markedsføring på sociale medier ville være en god idé. Her er de første 5 spørgsmål og svar.
Overvågning af sociale medier

Fullrate gør det, Danske Bank gør det og Telenor gør det, overvåger Facebook for at finde ud af hvad folk siger om dem. Det er en helt naturlig reaktion fra disse virksomheders side og formålet kan bl.a. være reputation management, support og meget andet. I mindre skala kan du også iværksætte en overvågning af sociale medier så du kan se hvad folk siger om dig og dine produkter, læs mere her.

Markedsføring i Facebook
Markedsføring i Facebook bliver stadig vigtigere, ikke blot er Facebook det medier vi i gennemsnit bruger mest tid på online, udbredelsen af Facebook er også meget stor i Danmark. Annoncering og Applikationer er to spændende metoder til at markedsføre sig på Facebook, men den mest spændende metode er ved at deltage i fællesskabet på Facebook, ved at være entusiastisk med sin Facebook side og ved at engagere sig og dermed få brugerne til også at engagere sig.
Markedsføring og digital tilstedeværelse
Social tilstedeværelse og konstruerede sociale personligheder giver mange fordele i online markedsføring, både SEO og SMM får gavn af den synergi der opstår ved at have et holistisk syn på den samlede online markedsføring.

« Forrige side 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 Næste side »
Bookmark and Share
Subscribe
SMM Facebook Page SMM på Twitter SMM på Linkedin SMM på Stumbleupon
SMM Blog Peter Ulstrup Hansen+ Antropolog, SEO og SMM konsulent, ROI orienteret, underviser på CBS, Reputation management konsulent.